.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
جشنواره اسب اصیل ترکمن در گنبدکاووس

جشنواره اسب اصیل ترکمن با استقبال علاقمندان در مجموعه سوارکاری شهرستان گنبدکاووس برگزار شد.

به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس، در این جشنواره 70 راس اسب اصیل نژاد ترکمن از سراسر کشور شرکت داده شده بودند و در چهار بخش بدن اسب، سر و گردن، دست و پا و حرکت اسب امتیازاتی از سوی داوران دریافت کردند و در انتها جوایزی به مالکان اسب‌های برتر اهدا شد.
در این جشنواره از استان‌های گلستان، خراسان شمالی، البرز، تهران، همدان، اصفهان و قزوین شرکت داشتند.
شناسایی ذخایر ژنتیکی اسب اصیل ترکمن در کشور، ارتقاء مهارت و دانش پرورش‌دهندگان، شناسایی نژادهای برتر، گسترش سرمایه‌گذاری در بخش صنعت اسب و تحقیقات کاربردی از کارکردهای در نظر گرفته شده برای این جشنواره است.
اسب‌های برتر در هشت گروه سنی شرکت‌کننده در جشنواره اسب اصیل ترکمن انتخاب شدند که در رده سنی زیر دوسال نریان، آرش با مالکیت باشگاه یاسین یاسر مقام نخست را کسب کرد و اسب تکاور با مالکیت آشورمحمد یزدانی و اسب مارشال با مالکیت مهدی و خاتی مقام های بعدی را کسب کردند.
در این رقابت‌ها اسب‌های گروه سنی کمتر از یکسال نریان، شامل اسب جمیل‌خان با مالکیت نورالدین طلایی اول شد و نفس با مالکیت مصطفی خلیقی دوم، دولنگی با مالکیت آنه قلیچی سوم شد.
در ادامه شاهسوند به مالکیت نفیسه ارازی خواجه رتبه اول و اسب‌های سزار یزدانی به مالکیت آشورمحمد یزدانی، قره‌داغ به مالکیت سعدی شیخ و پولاد به مالکیت محمد زندی در گروه سنی دو سال نریان حایز مقام دوم شدند.
در رده سنی سه تا پنج سال نریان هم یادگار گونش به مالکیت رضا طراوتی، خوش سقر به مالکیت محمد بارانی و اسب شادلی به مالکیت دولت صحت یزدانی به عنوان رتبه‌های اول تا سوم شناخته شدند.
هیئت داوران از میان گروه سنی یک تا دو سال مادیان، اسب رعنا به مالکیت باران اهل‌حق، پیندگی به مالکیت رضا طراوتی و شبق با مالکیت کتایون یحیایی را به عنوان اول تا سوم انتخاب کردند.
از بین اسب‌های گروه سه تا پنج ساله مادیان، شمیم به مالکیت محمد سونیتا خوجملی اول شد، اسب سمندطلایی به ماکلیت گل‌محمد حاجی‌زاده دوم شد و اسب جهان مارال به مالکیت نورالدین طلایی سوم شد.
در رده سنی مادیان بالای پنج سال اسب مایا به مالکیت باشگاه پرورش یاسین یاسر، اسب گوهر به مالکیت متین بیتا خوجملی و داغایان به مالکیت باشگاه مهر آذین حائز رتبه‌های اول تا سوم شدند.
در پایان در رده سنی سیلمی هم اسب دلدل دو به مالکیت محمدحسین غروی به عنوان مقام اول انتخاب و اسب شهاب به مالکیت حمیدرضا صالحی دوم شد و طلاقوش با مالکیت باشگاه یاسین یاسر سوم شد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.251 seconds.